Nervös

Åkte bil till jobbet idag eftersom vi sticker vid lunch. Jag parkerade på en gata precis utanför kontoret där det hänger ganska mycket pundare, men det är gratis att stå där. Eller egentligen så är det inte det men enligt min chef så får man av nån anledning aldrig böter ändå. Han har stått där varje arbetsdag i två års tid utan att betala och aldrig fått en p-bot. Jämfört med att stå i garaget 2 km bort som kostar 80 kr / tim så är ju detta ett bra alternativ. Enda nackdelen är att det som sagt är att det kan hända saker med din bil när den står relativt dold i ett kvarter där folk kanske inte nödvändigtvis överväger konsekvenserna väldigt noga innan de handlar. Häromdagen så hade någon  repat motorhuven på min chefs bil tex.

Jag är jättenervös eftersom min bil för det första är helt ny (min chef har en sunkig gammal BMW kombi) men framförallt eftersom jag har alla julklappar i bakluckan. Kanske ska ta en "rökpaus" och kolla läget för säkerhets skull.

Om ni befinner er på knivsöder idag, på Magnus Ladulåsgatan närmare bestämt så kan ni väl hålla ögonen öppna om ni ser en sån här....




Jag vet, t om bilen är fashion...

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Ha ha... inte slår du vår familjebil...Volvo v70... med en T5a i... tydligen är det vrålhäftigt enligt mina elever i alla fall... ;.)



Stackars Skellefteåborna... när Kalle går på tv så är det väl typ det häftigaste som har hänt...ja, om de har tv alltså...



Krama mamma från mig!

2008-12-23 @ 09:37:16
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0