So long...

Ärade läsare. I morgon lämnar jag stan för att för första gången fira Jesu födelse utan min familj. I år kommer eran favoritbloggeroo att öppna sina presenter i de småländska skogarna, Hovmantorp närmare bestämt. För er som mot förmodan inte vet vart Hovmantorp ligger föreslår jag att ni googlar "Sveriges minsta + tråkigaste kommun" så har ni svaret på en gång.

För övrigt så blir även detta min första jul utan min gode vän Kalle A, det finns nämligen ingen tv där...

Men jag förutspår en mycket trevlig jul i vilket fall som helst. Josefins pappa har nämligen installerat, eller byggt kanske man säger (fast det stämmer ju inte heller), skit samma han har fixat en öppen spis så att vi kan grilla korv!!! Jag vet inte om jag har berättat det för er tidigare men jag är verkligen en "sucker for" grillad korv. Nu har ju iofs Leif sagt att det inte går att grilla korv där eftersom spisen är ganska liten, men jag har redan inhandlat ett familjepack Denniskorv så nu djävlar ska det grillas vare sig det "går" eller inte. Efter julafton tänker jag tokhandla kläder på mellisrean *uppfann precis ett nytt ord, igen*. Utbudet i Hovmantorp är väl sisådär men på 10 min är man i Växjö och där mina vänner kan man fynda. 

Tyvärr så kommer jag inte att kunna blogga nåt därifrån eftersom internet inte existerar ute i Hovmantorp så vi hörs när jag kommer hem på lördag. 

God jul kära blogglövers, ta hand om varandra och ta det lite lugnt med allt julsnask, ok?



 

 

Kommentarer
Postat av: m amma

Smsade dig i går och frågade om ni inte ville ha med en liten julklapp i alla fall med fick inget svar. Shit the same, jag gav den till hunden. Kör försiktigt. Ses på söndag då vi firar julafton igen. Kram och hälsa den myckte intensivt bloggande bloggjossan.Hade f ö 48 besökare i går, så det så. Mamma älskar dig.









2008-12-22 @ 21:12:29
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Hej... din mamma skvallrade om din blogg ;.) Vad ni är duktiga på att formulera er i er familj -du fick faktiskt den här änglamorsan att le lite. Inte illa pinkat.



Har nästan lust att googla dina sökord bara för att se vad som verkligen poppar upp... hade ju varit grymt kul om det verkligen kom upp!



Ta hand om varandra i jul!

Med eller utan korvgrillning...

2008-12-22 @ 23:21:25
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0