Julmysterium

För ett tag sen så var jag och miss J på Willy´s för att inhandla lite julsnask. Bland alla pepparkakor och lussebullar bestämde Josefin att hon skulle passa på att köpa årets första flaska med julmust, som sig bör när man firar 1:a advent. Hon är väldigt noga med att det ska vara rätt märke på saker. Vi köper tex nästan aldrig Ica cola, det ska vara Coca Cola, inget annat. Samma sak gäller julmusten. Jag personligen känner ingen skillnad på alla olika märken men det gör Josefin, rätt ska vara rätt!

Så när jag springer och hämtar en flaska med nåt som jag tror heter "Nygårda" utbrister hon, på fullaste allvar:
"Nej älskling, det ska vara Apotek Arne´s"

Jag har inte skrattat så mycket sen jag vet inte när, men sen insåg jag att det faktiskt står så på flaskan. Eller, det står inte Apotek Arne´s men det står fan inte Apotekarens heller som jag trodde. Det står Apotekarnes, är det norskt eller nåt.



Bara så att ni vet så kommer  jag inte kunna sova förens ni svarar...


Kommentarer
Postat av: el padre

Du måste ju sova ibland, så för den heliges skull så skriver jag ngt, men Jossan har rätt, det ska vara Apotekarnes, (gammalsvenska tillika rätt likt norskan då vi ju då "ägde dem" små liven).



Vi här i Öfre Täby gillar ju kvalitet vi kan ju inte sänka oss till lantisarnas nivåer, för bövelen.



2008-12-15 @ 23:59:50
Postat av: Stina

Jag säger också Apotek Arnes, och den är den allra bästa musten! Nygårda är inget vidare faktiskt... håller med Jossan där :) Och skönt att höra att man inte är ensam ;)

2008-12-19 @ 18:44:03
URL: http://baralitemig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0