I am the firemaster

God fortsättning kära blogglovers. Hoppas att ni har haft en trevlig jul och allt sånt. Ledsen att ni har fått vänta på moi så pass länge men vi bestämde oss i sista sekunden för att stanna en extra dag där nere. Jag tänkte faktiskt låna en dator på det lokala biblioteket men den var upptagen fram till nyårsdagen så det gick inte.

Jag har iaf haft en alldeles underbar jul  nere i Småland. Jag fick nämligen det stora ansvaret att sköta elden i den nya kaminen (som för övrigt INTE gick att grilla korv i). Det är ingen lek ska ni veta, om man inte håller igång elden så  blir det väldigt kallt i huset och då får man de tre systrarna Linder på sig, och det vill man inte ha.

Fick för övrigt en "Fat Buster" av Josefin, ni vet en sån där gris som nöffar varje gång man öppnar kylen så att det andre ska höra att kylen öppnas och kunna stoppa den som precis håller på att trycka i sig onytttigheter. Den funkar inte så jättebra eftersom jag oftast smyger upp på natten och äter och då sover Josefin så pass tungt att hon ändå inte hör nåt, men den är väldigt söt åtminstonde.

Sen har jag som utlovat fyndat på Sveriges största outlet. Efter tre svettiga timmar och grav klaustrofobi som ett resultat av all trängsel i diverse dvärganpassade provhytter så kunde jag stoltsera ut med ett par byxor (som inte ens var speciellt billiga) och en grå tröja (har redan en likadan men det kan vara skönt med två). Josefin drog som vanligt ut på tiden och kunde inte bestämma sig för vilka stövlar hon skulle köpa. Till slut satt större delen av familjen med huvudet mellan knäna och suckade så jag fick ta mitt ansvar och "hjälpa henne att bestämma sig". Ett knep som jag har märkt fungerer ypperligt bra då hon faktiskt tror att vi killar har förmågan att bedöma vilket av två par identiska stövlar som är snyggast. Det ska tilläggas att denna metod bör utövas enbart om din partner själv har körkort och inte behöver skjuts (5 mil på hal småländsk skogsväg) till affären dagen efter då hon insett att det andra paret var bättre.


Nu nöffar grisen i kylen, måste gå!!!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Yo.

Tänkte önska ett gott nytt år till dig redan nu eftersom jag inte vet om Letter har något mobilnät...

De har dock banker vilket jag ska utforska imorgon. "project-fixing-the-financial-crisis-in-the-whole-world" has started.



Med vänlig hälsning

Direktören

2008-12-29 @ 16:36:36
Postat av: Sanna

Får väl önska ett gott nytt år redan nu, man vet aldrig vilket tillstånd jag befinner mig i imorgon :)

2008-12-30 @ 13:40:17
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: moder

2009-01-01 @ 19:39:40
URL: http://bloggberta.blogg,
Postat av: moder

Kom igen nu, grisen har väl snart nöffat klart. Vi väntar på nya roliga inlägg

2009-01-01 @ 19:40:48
URL: http://bloggberta.blogg,se
Postat av: Anonym

Kolla in norrmalmblogg.se och lyssna på Brittan.

2009-01-02 @ 10:59:22
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Stefan

Vad har hänt med bloggen???

Är det inte på tiden att uppdatera?

2009-01-05 @ 15:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0