Julklapp + Jula = sant

Idag har yours truely varit i Täby Centrum och inhandlat julklappar. I vanliga fall så brukar jag ha ganska lätt att hitta grejer till alla men i år, i år har jag helt tappat förmågan må jag säga. Insåg för en dryg timme sen att jag på fullaste allvar befann mig på JULA och letade presenter, JULA for crying out loud *använder numera engelska uttryck eftersom jag funderar på hur många blogglovers som skulle vilja läsa bloggen men inte kan språket*. I vilket fall som helst så hade dom visserligen en sjuuukt rolig bilbana där som jag var tvungen att testa . Men när jag efter ca 5 min insåg att det hade uppstått en fin liten kö bakom mig bestående av en massa 10-åringar med suktande ögon och deras föräldrar som med största sannolikhet hade som enda önskan just då att jag skulle inse att jag faktiskt är 25 år gammal och gå vidare i livet med någonting annat än en bilbana. Sen hade dom en sån där liten radiostyrd helikopter som man fick prova, fast det vågade jag inte göra eftersom det förmodligen redan var skottpengar på mig därinne. Efter nån halvtimme så insåg jag att om man inte har en flickvän som uppskattar att få en vinkelslip eller ett sågbord i julklapp så har man inte speciellt mycket att hämta på JULA.

Kontentan av det hela är att jag fortfarande inte har hittat några julklappers. Känner att jag börjar bli gammal eftersom jag garanterat kommer att sitta på morgonfikat i morgon och klaga på all denna stress och hur mycket bättre det vore om man bara kunde umgås och äta gott istället.

Nä nu måste jag spela lite trummor känner jag, har inte stört mina grannar på flera dagar nu. Hoppas ni får en trevlig 3:e advent mina små bloggerinos. Ses vi i morgon???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha, då blir det julklapp från Jula i år. Inget fel med det, en snickarväst blir bra det.



Kram

2008-12-14 @ 16:28:50
URL: http://bloggberta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0