...

Kära blogglovers. Jag har varit borta under en längre tid nu. Jag ska tala om vad det beror på...
 
Ända sedan i måndags så har jag ju som vissa av er vet börjat på ett nytt jobb. Jobbet innebär arbete mellan klockan 8-17 med avbrott för lunch. Inga fikapauser, inget surfande, ingenting. Givetvis får man själv bestämma hur man lägger upp sin dag men just nu så hinner jag inte ens prata med min älskade Josefin på dagarna. Ser att hon ringer men hinner inte svara. Känner mig dum som inte svarar men jag hinner faktiskt inte. Men jag mår verkligen bra av att jobba lite för en gångs skull. På mitt senaste jobb så blev det inte mycket arbete gjort på dagarna eftersom jag märkte ganska snabbt att jag kom undan med det. Dessutom så spelar det ju väldigt stor roll hur ens kollegor är, speciellt när man kommer in som ny. Nu ska jag inte lägga skulden på någon annan än mig själv men jag talar bara om att så funkar jag.

Nu däremot är det som sagt full rulle hela dagarna och det trivs jag bra med. Visst tar det ett tag innan kroppen vänjer sig men jag kan inte sluta tänka på hur mycket bättre jag mår när jag kommer hem och känner att idag så har jag gjort nytta. Jag har bidragit med något. Nu gäller det bara att fortsätta tänka såhär. Jag har en väldigt tuff tid framför mig, måste bevisa att jag kan leverera innan jag är välkommen upp till nästa nivå på jobbet. Det skrämmer mig lite eftersom jag vet att jag har svårt att motivera mig själv när det blir jobbigt, men den här gången så har jag inget val. Jag vill verkligen det här. Jag vill visa att jag också kan, både för dom runtomkring mig och framförallt för mig själv...

En annan anledning är att ni som läser min blogg inte finns kvar längre. Tittar på min statistik och ser 6 unika besökare per dag. Minns ni när vi var 25, 26 om man räknar med mig, minns ni det?? Jag har faktiskt ingen lust att skriva för 6 personer, även om jag verkligen är tacksam för att ni finns nu när vi är svaga. Funderar på att lägga ner bloggen, vad tycker ni?

Nu ska jag koppla av lite, kolla på någon av de 150 kanaler som vi tydligen har haft ett år men inte aktiverat.

Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Haha lägg ner.. man måste fortsätta o blogga så läser kanske fler sen igen.

2008-12-11 @ 20:49:34
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du får fan inte lägga av, jag behöver mitt dagens skratt. Nattens låter bra :) HAHAHA

2008-12-11 @ 20:59:48
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skall inte alls lägga av men jag förstår att det är mycket med jobbet och då kanske du inte orkar blogga när du kommer hem. Jag tror det tar ett tag, titta på min blogg. Jag har mina fasta läsare (1.) Kram, hoppas vi ses på söndag.

2008-12-12 @ 06:38:17
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: rooobin

Lägg inte ner bloggen!! kommenterar inte så ofta men läser varje dag... När det känns tungt så är det att bara att zappa upp din blogg o få sig ett skratt. Hang in there :)

2008-12-12 @ 14:13:52
Postat av: Anonym

Tack för ett underbart samtal i kväll. Nu har vi en tuff tid framför oss med begravning. Vi skall fixa det. Älskar dig.

2008-12-13 @ 21:56:32
URL: http://bloggberta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0