V For Vendetta

Idag åkte jag kommunalt till jobbet eftersom vädret är som det är. När det var dags för hemgång så erbjöd sig en kollega att ge mig skjuts en bit så att jag skulle slippa gå hela vägen från kontoret till bussen. Ca 30 min senare släppte han av mig vid Järva Krog. Eftersom jag inte har åkt kommunalt på bra många år, speciellt inte från Järva Krog så kände jag mig lite osäker när bussen rullade in med snötäckta skyltar så jag frågade:

-Ursäkta, går den här bussen till Danderyd?

-VAFAN!!! Det hade du kunnat fråga dom som stog på hållplatsen. Du ska inte stanna bussen för att du inte vet vart den ska!!!

-Ok? ( tre pers gick på bussen innan mig). Så man får alltså inte fråga busschauffören vart bussen ska längre?

-DEN SKA RAKT FRAM!!!

-På min tid fick man fråga busschauffören vart bussen skulle om man inte visste.

-Det skiter väl jag i!!!

-Mmm, jag märker det. Men eftersom du verkar vara en väldigt serviceminded busschaufför så kan väl du vara gullig och förklara för mig vilken/vilka bussar som går till Danderyd?

-Nej!

-Dessutom så har jag lite problem med SMS biljetten, kan du fixa det tr...

Sen åkte dörrarna igen och kvar stod jag...ensam i mörkret...




- Nu hatar jag att åka buss...


Kommentarer
Postat av: Stina

Hahahaha, jag kom att tänka på när vi gick i skolan och du kom och var asförbannad för att du inte fick åka med bussen som gick till Abonnerad! :) Så jävla roligt när du berättade det ;) "Vart ligger det där jävla Abonnerad? Det är utåt Vallentuna va? Varför får inte jag åka med den bussen då?!" ;)

2008-11-25 @ 13:40:24
URL: http://baralitemig.webblogg.se/
Postat av: Victor

Hata sl över huvudtaget, jag och en kompis fick isplatta arslen eftersom bussarna är försenade..

2008-11-25 @ 17:52:56
URL: http://bloggvictor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0