Facebook attack!

Jag måste bli bättre på att uttrycka mig när jag skriver.

Jag har ett bestående problem. Folk förstår inte alltid när jag skojar. Det är inte deras fel, utan jag tar helt och hållet på mig ansvaret för alla eventuella missförstånd eftersom jag vid utvalda tillfällen kan vara, "lite svår att förstå" som jag brukar få höra. Jag tror att problemet bottnar i det faktum att jag har väldigt svårt för att skratta. När man skojar med någon så avslutar man ju i regel med ett skratt och på så sätt har man liksom bekräftat att det hela var ett skämt. Det gör inte jag...

Samma problem gäller när jag skriver. Jag tycker inte att det känns helt ok att avsluta mina meningar med *lol* eller *asg*. Dessutom tycker jag att det blir väldigt enformigt när man använder den blinkande smileyn hela tiden ; ), så i de flesta fallen låter jag bli eftersom jag utgår ifrån att folk känner mig tillräckligt bra för att förstå att, JAG SKOJAR.

Men som sagt så gör folk inte alltid det och jag tar i de flesta fallen mer än gärna på mig skulden för det. Inte alltid dock...

Följande konversation ägde rum på Facebook för ett par dagar sen där min avsikt var att ge beröm till en tjejkompis till Josefin som bevisligen har sprungit en hel mil. Något som jag själv gjort en endaste gång i hela mitt liv: 

"Lin har milen avklarad.. 10:42pm  - 6 Comments"

Tobias Christophe at 11:14pm November 17 "Tja Lin. Springer du verkligen en hel mil? Själv är jag asnöjd över att ha överlevt 5 km".

Andreas Blomstam at 2:14am November 18 "nä, jag tror hon skriver att hon springer en mil o sen springer hon en km... dddhhhöööö!! smart kille! är inte alla hästar i stallet eller?"

Johanna Persson at 7:41am November 18 "Jag kan garantera att hon springer milen, för jag springer med henne, så det så..."

Lin Moricz at 9:24am November 18 "Haha thanks babe...yes inget jag gillar o ljuga om direkt! Milen it is..ett par gånger i veckan :)"



Nästa gång tänker jag skriva så här:

"Tja Lin : ) Herregud har du verkligen sprungit en hel mil *imponerad som FAAAN!*. Själv har jag endast sprungit 5 km *är en liten tjockis med dålig kondis* Gud vad duktig du är *avundsjuk* speciellt med tanke på att det regnar ute *brrrr*, Hoppas allt är bra annars *tänker på andra* Ha det bra nu ; )


Som sagt, Facebook hjälper dig att hålla kontakt med vänner och familj. Och gadda ihop er mot missföstådda små tjockisar som i grund och botten bara menar väl ; ) *skrattar för mig själv och är nöjd med mitt inlägg, sen inser jag att folk kanske inte hajar det här heller och får ont i magen*

Hej så länge / T


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag fatta att du skoja, tänkte bara trycka til den andra lite...

kramen på dig

2008-11-19 @ 16:22:38
Postat av: Johanna

Du vet hur vi tjejer är. Ska alltid hålla med varandra och stötte : )

2008-11-19 @ 16:30:22
Postat av: Victor

Hahahaha! Kul! :] glad hehe, vi såg på bio idag, asdålig ledsen vi slutade 15.00 missnöjd ;(;((



Haha nejdå, kuliga inlägg.

2008-11-19 @ 16:35:46
URL: http://bloggvictor.blogg.se/
Postat av: sone soneson

GULD!

2008-11-19 @ 18:07:50
Postat av: emma

Helt rätt!

2008-11-19 @ 18:16:40
Postat av: Emmelie

HAHa va kul att du hittade mig.. genom SAnna kan jag tro? läget då? Klart jag ska läsa den.. men bara för att ingen annan gör de då ;)

2008-11-19 @ 18:25:42
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Steffo aka röstbrevlåda!! :D

HAHAHA det va roligt. O så ser jag att min käre vän sone soneson har hittat hit!!

2008-11-19 @ 21:27:14
Postat av: Josefin

Klockrent!

Tycker dock att det är lite jobbigt när folk börjar försvara sig när jag är ironisk och sen måste jag förklara att jag är ironisk och så förklarar de sig ännu mer för att de inte fattar att det är ironiskt och sen är de nästan sura och känner att jag har varit tyken när det hela började som ett skämt....

2009-01-07 @ 22:58:09
URL: http://underbarafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0