Det är ok att gråta

Blogglövers.

Idag har jag suttit och lyssnat på Leona Lewis precis hela dagen. Låten "Run" för att vara exakt. Hörde hennes version igår för första gången, och jag är så glad att jag gjorde det. Det händer alldeles för sällan att man hittar en låt där precis varenda ord och varenda andetag känns så perfekt.

Första gången som jag hörde låten var förra vintern. Jag och Stefan hade åkt till Norge för att hälsa på släkten och satt tillsammans med dom och tittade på den norska versionen av "Talang 2007". Helt plötsligt dyker det upp en 15-årig tjej i rutan som ska sjunga en sång. Hon har tydligen inte sjungit speciellt länge och det här är precis i början på säsongen, vilket alltså betyder att det fortfarande är fritt fram för alla idioter som bara är där för att synas i TV. Kontentan är alltså att jag inte förväntar mig att hon ska sjunga speciellt bra, man skulle kunna säga att jag sänkte min guard.

När hon sen börjar att sjunga så är det så djävla bra, och där sitter jag med hela släkten och gör precis allt jag kan för att inte börja storböla (gör gärna det när jag hör riktigt bra musik eller tittar på film). Visserligen lyckades jag hålla inne själva hulkandet, men tårarna rann ända från början till slut. Lyssna själva och avgör.





Ända sedan dess så har jag letat efter en inspelning på den låten. Hittade originalet som är gjort av Snow Patrol men det är en helt annan version. Men igår som sagt så bläddrade jag mellan kanalerna på TV och hann precis se slutet av Leona Lewis version. Jag är ledsen Madeleine, men jag tror att det här är min nya favorit.





Kommentarer
Postat av: el padre

Wow, jag som tillhör dels den äldre generationen i familjen, SAMT den mer omusikaliska (sägs det) håller för en gångs skull med DIG Tobbe om att LL i denna låten är helt outstanding, men all eloge till den norska 15 åringen som nog kommer med åren.



Det som är kul att höra är att DU mr Hardrock, faller för sådant här som brukar kallas brudmusik, snyftlåtar mm när du kommenterar detta. HMmm börjar vi märka en försvagning i rockmuren?



Eller är det bara lite "gubbsjuka"??



El Padre

2009-01-18 @ 12:20:52
URL: http://antiaging.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0