Två män och en liten boll

Har ni också kommit till den period i livet då ni börjar känna er bättre än era föräldrar? Saker som har varit naturligt för dom att vara bättre på är inte längre lika självklara. Jag tex har under många år fått storstryk i squash av min pappa. Han har förvisso alltid varit en mycket god vinnare och man kan nog inte påstå annat än att han har gjort  allt för att jag ska vilja fortsätta spela genom att själv spela lite sämre än vad han egentligen kan. Han ser dock alltid till att vinna, vilket han också har gjort ända sedan vi spelade vår första match för många år sedan då jag flög in med huvudet före i betongväggen, lika utspelad som en svenska damlandslaget i fotboll skulle bli om dom mötte Erikslunds P-97. 

Men det är liksom så det ska vara. Han har alltid varit så stor och stark i mina ögon och jag har nog aldrig ens tänkt tanken att jag skulle kunna slå honom i någon fysisk aktivitet överhuvudtaget, eftersom han är min pappa och alla tycker väl att ens pappa är störst och starkast i hela världen?

Men igår kära blogglovers,  igår för första gången någonsin så ägde jag honom. Han skrek och gormade "FUSK!" och "OMSPEL!" om vartannat. Han var tvungen att lämna banan under längre perioder eftersom hans kropp desperat bönade och bad om ett slut på vansinnet. Till sist så orkade jag inte se min far lida mer, så jag lät honom vinna sista matchen eftersom jag vill precis som pappa, vara en god vinnare.




Now, you´re my bitch...

Kommentarer
Postat av: Stefan

Det går rykten nere på stan om att det inte var tillåtet att köra stoppbollar.



Någon kommentar till detta?

2009-01-06 @ 18:12:25
Postat av: Tobbe

Det stämmer. Inga stoppbollar var tillåtna. Vill dock poängtera att detta gynnade el padre mer än mig eftersom det är han som är lite slö i starterna och har lite svårare att få upp farten som krävs för att hinna fram och ta dessa eländiga stoppbollar.

2009-01-06 @ 18:48:23
Postat av: el padre

Nej nu får du ge dig, icke stoppbollarna var din idé, och av matchens totalt antal gem, som var 5 alt 6 - vann du ett ( 1 )!! och då vann jag 4-5 st.



Vore tråkigt om du lyckas få alla dina beundrare att inse att du bara är ett tomt skal av falska förhoppningar och rosa drömmar.



En dag när rullatorn är framme kanske du slår mig, men det är långt dit!! Sov sött mitt "lilla mellanbarn"



2009-01-06 @ 21:24:03
Postat av: Emmelie

Hhaa du har en klockren blogg Tobbe :)

2009-01-07 @ 11:23:39
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0